Kvalitet vs. kvantitet

ph: barryt.bubbleroom/mode
Imorse direkt när jag vaknade kom pappa in i mitt rum med en GP-tidning som han tänkte att jag kanske ville
läsa. Det stod om en modejournalist, Sofia Hedström som bor i New York. Det som stod i tidningen håller jag med om fullt ut. Det handlade lite om att istället för att hela tiden mata på garderoben med nya kläder inför varje ny säsong borde man istället ta vara på vad man faktiskt redan har i sin garderob. "Snabbmodet" skrev hon om. Många affärer fyller på med nya kläder varje vecka, tom. varje dag ibland. Istället för att hela tiden köpa nytt och sluta använda det som man köpt för bara några månader sedan borde man istället ta sig en titt i sin garderob på de kläderna man redan har och fundera ut vad man skulle kunna göra med det som REDAN FINNS. Jag håller med till allra största grad av vad hon skrev. En jeansjacka kan göras till jeansväst, jeans kan göras till jeansshorts
osv. Det finns egentligen oändliga möjligheter! Det är både miljövänligare, men du sparar också pengar. Ibland kanske man inte ens tänker på vad man har utan tar för givet att man behöver springa iväg till klädesaffären och köpa något nytt när man faktiskt hade kunnat sy på nitar på ett par shorts som man helt glömt av istället för att köpa några helt nya shorts med nitar på. Detta var lite av det som stod, tycker alla borde läsa hela artikeln för
hon hade så rätt!

Kommentarer
Postat av: N A T H A L I E n y r é n

Tack så mycket :D hoppas att du får en bra torsdag!

2011-03-03 @ 12:04:32
URL: http://nathalienyren.blogg.se/
Postat av: andrea

så sant!!

2011-03-04 @ 10:00:39
URL: http://dreeea.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag VILL HA en jeansväst! :)

2011-03-07 @ 21:26:16
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0